Friday 30 January 2015

Food Hunting

Tahun ni azam aku nk kurus. nk figure masa 2010. tp.. start je taun baru aku blh pulak buat food hunting. Yeah I am a food lover. Eating is my passion.
Since aku dh hunt byk tempat.. aku dh lupa date aku g... so, aku juz share the story n my opinion pasal food.

Ayam Penyet Express, Sunway Pyramid

Masa ni g jln2 Sunway Pyramid. xtaw nak makan apa.. lidah pulak tak terasa nk makan western. Jln punya jln.. jmpa kedai Ayam Penyet Express. So, decide la nk mkn situ since agak ramai. our expectation, maybe sedap. MAYBE. Kitaorg oder ayam n daging penyet. taste? Biasa. Ayam tak fresh. Sup x sedap. Tempe tak garing.
Harga berpatutan. Tapi...baik makan ayam penyet tepi jalan. itu..lg murah n sedap. aku punya opinion k?


Ayam Bakar Ghantari, Lokas Makana, Puchong

Yang ni.. recomnended!! aku oder Iga (rusuk) ghatari dgn nasik kukus. Apek plak oder puyuh. Side dish kitaorg, Pisang goreng Cheese. Sedap. tapi sikit sgt. celah gigi pon x lepas kata orang.
papepon, Puas hati. dia punya marination tu mmg sedap. special. harga berpatutan. sbb tu kedai ni Pilihan Jalan-Jalan Cari Makan. Yg ni akan ada dlm repeat bucket list aku.
(Pisang goreng cheese)

(Puyuh)
(Iga@Rusuk)

Tony Roma's, Sunway Pyramid

Sebut restoren ni.. mmg byk review kata sedap la kn? aku pon setuju. mmg sedap. tp aku  tak makan rib dia.. masa aku g ni.. Tony's Timeout. Pukul 3-6ptg (weekdays only). Harga RM9.90 je!! tambah RM3.90 untuk sup atau bottomless soft drink.  Ada byk pilihan. Bg aku, berbaloi untuk restoren mahal macam tu. bg aku restoren tu aku klasifikasikan sebagai mahal k? Tp, aku teringin sgt nk try rib dia. hahhaha.. Soon.... Yg ni pon baling masok repeat bucket list aku.


(Pic makanan yg aku oder ntah kt mana)

RSMY Nan Cheese Meleleh, Danau Kota

Aku punya teringin nak try nan cheese ni dari taun lepas! sadis kn? Aku g mgu lepas ari Sabtu.
Nan cheese dia mmg sedap! Apek plak gila chesse.. mmg kena gn slera dia. mula2 makan, masing2 dok berangan nk oder lg satu. tp.. smpai tengah.. pakat lawan tengok. kenyang! Puas hati!! Lepas makan kami p pusing2 Uptown danau kota. Nan Cheese ni list utk Repeat jugak.

(gambar nan cheese tak sempat ambik, dah kena ngap baru ingat)

Ayam Bakar Mas Mono Seksyen 7, Shah Alam

Aku g sini lepas baca review byk blog. So, since masa tu ronda2 area situ, so, trus shoot g mkn sini. Oder ayam bakar and ayam kremes. Ayam bakar dia sedapppp..  pastu oder lak gn jus alpukat. enak bangeettt. hhhahahhaa...Puas ati. akan repeat next time.

(gambar makanan tak sempat diambil)


No comments:

Post a Comment